Гуртки

Гуртківці найчастіше є лідерами учнівського самоврядування, тому вони постійно стають не просто учасниками, а співорганізаторами різнопланових виховних заходів.

Срібні струни

Літературно-музична майстерня «Срібні струни»

Керівник: Ковальчук Людмила Віталіївна

Літературно-музична майстерня «Срібні струни» – це форма організації дозвілля учнів в позаурочний час. Вона може проводитися як в групі, так і серед паралелі груп. Організація і проведення вітальні здійснюється творчою групою учнів під керівництвом керівника-координатора.

Мета майстерні – формувати естетичні смаки учнів; знайомити з історією виникнення літературно-музичних віталень і відродженням їх у наші дні, підвищувати рівень емоційної і естетичної культури, формувати уміння і навички організації, смаку, потребу в творчому пошуку шляхів самовираження через виконавську й організаторську діяльність.

Засідання майстерні завжди різнопланові, проводяться у формі літературно-музичних віталень, композицій, круглих столів, літературних читалень і т.д., які відбуваються на базі гуртожитку, бібліотеки, народного краєзнавчого музею, Куликівської районної бібліотеки.

Алгоритм проведення засідання літературно-музичної майстерні «Срібні струни»:

І. Підготовчий етап містить у собі:

  1. Вибір теми;
  2. Визначення мети і завдань проведення;

3.Створення творчої групи (сценаристи, головний режисер, режисери-постановники, художник і музичний оформлювач, виконавці, організатори);

  1. Розподіл обов’язків;
  2. Оформлення приміщення;
  3. Підготовка запрошень.

ІІ. Проведення літературно-музичної майстерні

План проведення:

  1. Вступне слово ведучого (про історію виникнення салонів, літературних і музичних віталень).
  2. Представлення господарки вітальні і гостей-учасників (залежно від цілей і завдань, представлення учасників може відбуватися в плині засідання).
  3. Прослуховування музичних і літературних творів, повідомлення фактів з життя авторів.
  4. Обговорення новинок літератури, музики, культури.
  5. Знайомство з новими іменами, виконавцями, художниками.
  6. Презентація знаменних дат, ювілеїв місяця.
  7. Танцювальна програма. Учні під керівництвом координатора готують танцювальні постановки, флешмоби.
  8. Заключне слово ведучих, господарки гостинної. Прощання гостей.

ІІІ Підведення підсумків.

Теми засідань майстерні можуть бути присвячені ювілейним датам і святам. Зокрема: «Маестро Моцарт», «Тема кохання у літературі та музиці», «Мюзикл – легкий жанр?», «Творчість поетів мого часу», «Квіти улюбленому поету» тощо.

Волейбол

Гурток «Волейбол» (на громадських засадах)

Керівник: Купрієнко Володимир Володимирович

Керівник гуртка «Волейбол» Володимир Володимирович Купрієнко – випускник Куликівського ПАЛ 2004 року, закінчивши Чернігівський державний педагогічний університет за спеціальністю «Фізичне виховання», повернувся у ліцей в якості наставника юних волейболістів у 2007 році.

Мета гуртка – спортивно-оздоровча, яка розвиває лідерські якості, стійкість, витривалість, вміння перемагати і аналізувати помилки.

Підтвердженням мети є результати плідної роботи керівника із вихованцями. З 2013 року команда волейболістів Куликівського професійного аграрного ліцею – переможець районних та обласних змагань серед ПТНЗ та сільських спортивних ігор «Колос».

3 2012 року в ліцеї стали традиційними товариські зустрічі команд гуртківців з командами наставників, випускників, учнів Куликівської ЗОШ І-ІІІ ступенів та учнями навчальних закладів ПТО.

Дебют

Гурток «Дебют» (на громадських засадах)

Керівник: Чава Микола Порфирович

Шахово-шашковий гурток «Дебют» працює в ліцеї з 1988 року, незмінним керівником якого є Чава Микола Порфирович.

Чава Микола Порфирович – багаторазовий чемпіон Куликівського району з шахів, шашок; автор книжок з шахів для дітей.

Вихованці гуртка неодноразово ставали чемпіонами і призерами обласних змагань Чернігівської області з шахів серед ліцеїв і професійно-технічних училищ Чернігівської області; чемпіонами і призерами районних змагань.

Слово

Літературно-драматичний гурток «Слово»

Керівник: Єрко Галина Михайлівна

Лейтмотив гуртка: Через аматорський драматичний колектив до життєвої компетентності та успіху.

Одним із головних завдань державної освітньої політики є всебічний розвиток особистості, виховання людини, здатної сприймати прекрасне, боротися за утвердження його в житті та мистецтві. Однак творчі здібності, вміння і навички, художні смаки не приходять самі по собі. Вони як правило формуються у творчій діяльності, найкращим грунтом для якої є позакласна робота.

Із 1994р  в Куликівському ПАЛ   діє літературно- драматичний гурток «Слово», в роботі якого приймали і приймають участь  учні навчального закладу.  Гурток неодноразово ставав переможцем різних конкурсів та фестивалів.

Його мета – ввести учнів у світ прекрасного; формувати естетичні смаки, здатність творчо сприймати побачене; розвивати акторські здібності, сприяти вихованню духовно багатого громадянина; виховувати потребу та інтерес до художнього слова, сценічної культури мовлення.

Створення в ліцеї драматичного гуртка  було явищем логічним, оскільки він є одним із найефективніших засобів удосконалення колективних відносин і сприяє самовираженню особистості. Саме тут учні розкривають свої найкращі якості, такі як товариськість, взаєморозуміння і взаємодопомога. К.С. Станіславський підкреслював, що сценічне мистецтво за своєю природою зумовлює розвиток почуття колективізму, навчає умінню підпорядковувати свої особисті інтереси загальній справі. Під впливом роботи в гуртку в учнів постійно зростає потреба у спілкуванні з мистецтвом. Пошуки сценічних вирішень, художнього втілення задуму режисера розвивають в них естетичні почуття. Перевтілення у героя завжди пов’язане із самоаналізом, що, в свою чергу, спонукає до самовиховання.

Літературно-драматичний гурток  для учнів ліцею – це школа напруженої творчої праці, творче втілення художнього твору в живому звучанні слова в поєднанні з пластикою гри виконавця, це своєрідний тренінг творчого зростання особистості, один із дієвих засобів виховання, що ґрунтується на задіянні емоційно-почуттєвої сфери особистості.

Літературно-драматичний гурток «Слово» – це юні актори і ними створені декорації, це сходинки духовного росту дитини через радість і переживання, це сміх і сльози. І щоб змусити глядачів задуматися і мобілізувати їхні внутрішні духовні сили, самим аматорам треба «програти» багато ролей, духовно «вистраждавши», виплекати своє справжнє «Я». Це нелегко, але можливо!

Естрадний спів

Гурток естрадного співу

Керівник: Шуба Микола Дмитрович

Гурток вокального співу є найбільш масовою формою залучення до творчої діяльності учнівської молоді  ліцею і займає провідне місце в системі музично-естетичного виховання.  Заняття в гуртку – це насамперед  розвиток голосу та слуху дітей, творчого мислення, уваги, волі, уяви, емоційності.

Гурток у ліцеї діє понад 30 років. Життєве кредо керівника, як педагога, став вираз: «Учень – це факел, який потрібно запалити», система роботи якого спрямована на  розвиток творчої особистості учня засобами музичного мистецтва.

Програма гуртка  розрахована на трирічну  підготовку учнів,  тому її членами є учнів І-ІІІ курсів. Враховуючи цей фактор  значну увагу приділено  згуртованості   колективу  гуртківців, створенню  позитивного морально-психологічного клімату, адаптації кожної дитини в  колективі.

У 2016 році, спільно з керівником літературно-драматичного гуртка «Слово» було заплановано роботу над творчим проектом «Україно, співаймо разом!».

Основна мета проекту: популяризація української пісні.

Гуртківці є постійними учасниками фестивалів, тематичних днів, обрядових  і державних свят, як у ліцеї, так і за його межами.

Музичне мистецтво – це мова, яка зрозуміло всім людям незалежно від національності й віри, це мова людського серця, найкращих людських почуттів – любові, довіри, співчуття, поваги.

Юність

Вокальний ансамбль «Юність»

Керівник: Шуба Микола Дмитрович

Вокальний ансамбль «Юність» утворився під час появи у ліцеї спеціальності «Обліковець» і діє понад 20 років. У юнацький учнівський колектив влилися дівчата, які яскраво дебютували у вокальному ансамблі.

Вокальний ансамбль – це міні-колектив, який заснований на принципах взаємодовіри, психологічного комфорту, дружніх стосунках. Тому формування ансамблю відбувається поступово, адже крім вокалу, тут обов’язкова повага і взаєморозуміння.

До складу ансамблю входять учні І-ІІІ курсів. Іноді це буває змішаний колектив із різних курсів, іноді окремо один.

З 2013 року в ліцеї навчається більше учнів з розвиненими вокальними даними, які яскраво демонструються у гуртковій роботі.

У 2017-2018 році вокальний ансамбль «Юність» співає у декілька голосів, що до цього часу не було.

Формат вокального ансамблю дозволяє розкрити творчий потенціал учня, підкреслити найкращі сторони і якості характеру.